XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
Horrela hasi nintzen araututako hezkuntzak eman ohi duen sistematizazioa eskuratzen.
Era berean, hau da irakaskuntza sistematiko horrekin batera, militarismo eta inperialismoarekiko gorrotoa eskuratu nuen.
Nire heldutasuna erdietsi nuen erresistentziaren eskutik. Ikastearen premia kritikoa izatearen beharrarekin batera.
Jakintza borrokarekin eskuratzerik izan nuenez, borroka ere jakinbidea bihurtu zitzaidan.
Hortik aurrera irakaslea bihurtu nintzen lanbidez baina horretarako ikerlaria izatea ezinbesteko abiapuntua suertatu zitzaidan.
Ikertzeko, ordea, indarrean zegoen Historiaren aurrean erresistentziaren jarrerak ikutu ninduen eta ikertutakoa argitaratzeko bidean ere jarri.
Horrela kaleratu nituen nere lehenengo liburuak:
Garaiko gizarte arazoak erabili nituen, arrazismoaren oinarria historikoak aztertzeaz gain egun arrazakeriak duen indarra USAko iritzi publikoaren aurrean salatu nahi izan nuen.
Geroxeago, berriz, Vietnamgo gerraren aurkako liburuak egin nituen: Vietnam:
Historia arloa jorratuz beste batzuk idatzi nituen:
N. Chomskyk ez bezala nik uste baitut Historiaren irakurketa kritikotik herri menperaturik eta orohar zapaldu guztien itxaropena ondorioztatzerik badagoela.
Ideia hau sakondu nahi izan dut nire liburugintzan beste saiakera batzuk kaleratzearekin batera.
Hala nola,
Hau da, gizarte-bizitzan neutralitateaz ez sinesteak eta inperialismoaren indarraz konturatzeak itxaropena ez duela galerazi behar pentsatzen dut.
Horixe litzateke, agian, ni bezalako iraultzaile heldu baten funtsezko irakasgaia.
H. ZINN: Bai,
Hiru argitaletxea egin du nolabaiteko edizio egokitua Iberiar penintsularako.
Gainera, lan mardul horretako zenbait atalekin (
Siglo XXI, bestalde, obra osoa gazteleratu du, gehien batetan Hegoameriketako irakurleari begira.
Honetaz gain,